Valpträff !

Igår arrangerades det en valpträff i Värnamo. Det var Lätt & Lagom, två kullbröder Rhodesian Ridgeback samt två mini-valpar. Minisarna lekte mest för sig själva pga storleken, och de andra 4 fick fria händer och busade runt. Vilja yrade runt som vanligt men var nog mest Brorsan hon slet och drog i , de andra kände hon inte och då vågar man ju inte göra sånt....
 
 
 
Vilka bra bilder.. heh..
Nu börjar valparna blir så pass stora så man kan ställa mer krav på dem. Dvs det är inte lek & stoj som gäller vid första anblick av varandra. Utan först är det ordning och reda som gäller , sitta och vara lugn och sedan få frikommando och få leka. Även kunna "fånga upp" dem och få ordning igen. Gick över förväntan! :o
 
Tränade även inkallning , Vilja kommer som ett skott alla gånger - även när jag gjort mig osynlig för henne. Kanske beror på att hon såg mig gå iväg , nästa gång kanske man kan göra det lite svårare och gå iväg när hunden inte ser för att sedan kalla in.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ja tack för senast!! Alltid lika kul att ses och träna lite.. vi får göra om det snart igen! Och bra bilder! Bättre än mina.. måste nog försöka komma igår att ta med min rediga kamera istället!!

2012-08-30 @ 09:21:00
URL: http://teamalcatazz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0