Slappar-dag

Klockan har passerat tolv , Elsa väntar på sin mat. Valpen ligger och tuggar på ben. (Undrar när hon blir nödig och vill gå ut?)
 
Idag är jag hemma sjuk från jobbet , fick ett virus på mig så sen igår har jag varit såååå tröööööött. Får nog ta och träna valpen idag på att göra ingenting.
 
 

 
Vilken skillnad det är mot att gå ut typ 7-8 gånger / dag och mot att gå ut 4 ggr/dag : )   Tycker det är såå skönt att slippa springa så mycket ut och in , att inte ha superduper-bråttom ut på morgonen och att Vilja kan vara inne hela natten från 21 på kvällen till 7.30 morgonen efter. Vilken tur att jag fick en sommar-valp , vet inte hur man hade orkat allt spring om det var -10 grader ute och snö.
 
Fick just en aha-upplevelse ute. Vi mötte den första främmande hund som Vilja inte skällde ut , varför var det så? Jo, den här hunden var rädd för andra hundar så den skickade förmodligen massa lugnande signaler till Vilja. Annars vet jag inte riktigt hur jag ska bemöta hennes främlingsfientlighet (?), kan ju inte hjälpa att bli arg på henne då det beror på en osäkerhet hos henne -som jag inte tror blir bättre av att jag också börjar skälla.. Får hoppas det växer bort och försöka avleda under tiden.
Nu är det även mörkt om kvällarna när vi går ut. Igårkväll stod det en tyst, mörk-klädd kille bakom en husvägg. Och jösses vad Vilja skällde ut den här märkliga saken.. Synd att människan inte kunde prata med henne så hon kunde bli varse om att det bara var en människa, som hon ju älskar. "Spök-åldern" som närmar sig kanske.
 
På valpkursen har vi fått läxor igen. Att lära in "hand-dutt" , ha 3 olika lekar, och något mer... Valpkursen är säkert jättenyttig för Vilja , tycker bara det är lite tråkigt för en själv när vi pratar om saker som jag redan vet.. Men men, är ju tur dessa kurser finns för helt gröna hundägare !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0