Klossträning 2 & simtur i Vättern

Med klossträningen , nu idag har jag kommit så långt som att jag klickar när Vilja har sina båda tassar på klossen och när hon står med bakbenen på marken. Innan det fick jag klicka för att hon kastade sig på klossen, nuddade den, nosade den osv. Nu är det alltså bara tassar på klossen som gäller, och nu ska jag börja "shape'a" att beteende så jag vill att hon enbart rör med sina baktassar i sidled. (Hur man nu gör det??)   Det här är första gången som jag klickertränar en hund. Jag gillar att hon är pigg på alerten med en gång när vi ska träna , och hon tröttnar inte så fort.
Nåja! Inte kunde vi vara inne en sån här fin dag , så vi tog oss ner till Vättern som vi nästan gör varje dag. Kom idag ihåg att ta med kameran/mobilen då det varit lite tomt med bilder på sistone , och det är ju så kul att se hur hon växer på bilderna.
 
 
Elsa ser en and...
 
 
...Elsa simmar efter en and , Vilja följer efter...
 
 
"Jaha, det var visst någon som ropade där borta vid stranden .. !"  Elsa hon simmar vidare.
 
 
Tydligen skönare i vattnet idag, för därifrån gick hon inte upp i första taget !
 
 
 
Ute på Elmiafälten... Vid 4,5 månaders ålder kan jag alltså numera ta såna här kort , då hon kan sitta kvar lite längre än förut !! 
Inte världens finaste gruppbild, och Vilja sitter ju som en kratta :))  
 
 
 
Jag är så glad att jag flyttade hit till Jönköping. Är även så glad att Elsa fortfarande är pigg , att hon fortfarande orkar med promenader, trots den vilda lilla hunden som kom hit och "störde" . Utan Elsa hade inte valp-lyckan varit densamma..... Nu känner jag mig HEL !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0