Lilla tjejen

Lilla tjejen, 8 dagar gammal.




Det kanske låter lite larvigt men, det känns lite som att jag har blivit mamma.  Att jag fått den möjligheten att vara med enda från start, enda från 'parningen' , genom hela dräktigheten , och den långa väntan tills det äntligen hände något i valplådan. Att få träffa henne redan vid så ung ålder, bara en vecka gammal, och veta att det är hon som flyttar hem till mig när hon är 8 veckor var verkligen en speciell känsla. Att vi sen förhoppningsvis har en hel livstid framför oss , det känns ganska så overkligt. Vet att jag fick nypa mig i armen flera gånger.

Vilja ska hon heta. Det har jag vetat länge, jag vill ju ha en hund med mycket vilja så namnet bara föll sig naturligt.  En hund som är med på det jag vill göra , som inte heller bara ligger i gräset och luktar på blommorna - haha, skämt åsido. För jag har länge känt mig som en målarkonstnär utan någon färg eller material att utöva min konst på , så kanske.. Kanske känner jag mig hel efter hon har kommit hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0