Början på något nytt

Aim high Grand Slam


Här börjar början på min dröm. En dröm om en hund som jag haft så länge jag kan minnas , en dröm om en hund som jag inte behöver anpassa mig efter , en hund som har den viljan och motorn som jag alltid saknat i de hundar jag tidigare haft.
Drömmen börjar med en artificiell insemination i början av februari 2012. Inte visste vi om det skulle lyckas , möjligheterna till dräktighet var inte så jättehög men om man inte satsar och försöker så får man inget veta. Så i över en månad väntade jag , var hon dräktig - hade det lyckats.  5 mars ultraljudades och hon visade sig vara dräktig : ))  

Sen kom det en ännu längre väntan , hur många var det i magen?  Var det bara en ensam valp?  Visst kunde det väl kommit några fler, kan man tycka.. Men ett litet mirakel var så välkommet och efterlängtat.   Jag är så glad för Catherine och Maires skull att de äntligen lyckas med sina AI-försök , men ännu gladare är jag för att jag får den stora äran att få hem en liten.   2 välskapta valpar fick Ammy den 4 april - 12 , en tik och en hane. Så roligt att hon fick en lillebror också.

Alltid har jag tänkt att jag vill ha en tik , vet inte riktigt varför men det är en inre önskan som funnits länge.  Så jag är verkligen jätteglad för min lilla tjej, och jag hoppas det kommer sluta kännas så overkligt snart.  Men det är väl så, har man väntat och drömt om något så länge så är det svårt när drömmen äntligen blir sann : ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0